En ny interesseorganisation – Blåvand i Balance – ser dagens lys som et modsvar på den megen kritik fra især grundejerforeningen og borgerforening over den massive turistudvikling. Grundejerforeningsformand er rystet over, at udlejningsbureauerne uden samtykke har meldt deres medlemmer ind i den nye forening. Men det afviser næstformanden Peter Nielsen. – Vi får kun støtten, ikke oplysningerne. ( plus-artikel)

resume:

Rigtig mange, der udlejer deres sommerhus via et bureau i Blåvand, har modtaget en mail, hvori det oplyses, at de er blevet indmeldt i Blåvand i Balance. Det første år er betalt af udlejningsbureauet – herefter skal de 100 kr. i årlig kontingent betales af sommerhusejeren selv. Frameldelse skulle ske senest 15.maj, dvs. 2-3 dage efter modtagelse af mailen. Blåvand Grundejerforening finder fremgangsmåden tvivlsom, og finder det besynderligt, at man skal melde sig ud af noget, man ikke har indmeldt sig i.
Nu undskylder Blåvand i Balance fremgangsmåden. Det er en kejtet formulering, men den er ikke i strid med GDPR, siger de.

Læs hele artiklen her. ( plus-artikel)